Witamy w Centrum Fizjoterapeuty - fizjoterapia i kosmetologia

Godziny otwarcia : Od poniedziałku do piątku - 9:00 - 18:00
  Kontakt : 513 776 935

Ćwiczenia na zgrabne nogi

Ćwiczenia na zgrabne nogi

Ćwiczenia na zgrabne nogi nie wymagają spędzania długich godzin na siłowni i wylewania litów potu. Wystarczy poświęcić kilkanaście minut dziennie w domu, a rezultaty po paru tygodniach zaskoczą każdego. Jak to zrobić?

Ćwiczenia na zgrabne nogi

Ćwiczenia na zgrabne nogi

Ćwiczenia na zgrabne nogi nie wymagają rezerwowania wielu godzin, które musimy poświęcić na ćwiczenia obciążające w sposób nadmierny nasze stawy, należące do układu ruchu, czy inne układy organizmu człowieka. Dobrze zaplanowane, odpowiednio dobrane i wykonane mogą w krótkim czasie przynieść większe korzyści. Przykładem są ćwiczenia takie jak:

  1. Przysiad z wspięciem na palce (20 powtórzeń po 3 serie).
  2. Wykrok do boku (20 powtórzeń po 3 serie na każdą stronę).
  3. Skłon w przód z przysiadem (12 powtórzeń po 3 serie).
  4. Wyskok z przysiadem (12 powtórzeń po 3 serie).
  5. Zakrok, a następnie uniesienie kolana. (15 powtórzeń po 3 serie na każdą stronę).
  6. Zakrok, a następnie powrót do pozycji wyjściowej (15 powtórzeń po 3 serie na każdą stronę).

Wpływ tego rodzaju ćwiczeń powoduje szereg zmian zachodzących w organizmie człowieka. Do najważniejszych należą:

  • wzrost koordynacji ruchowej
  • spadek krzepliwości krwi
  • wzrost maksymalnego nasycenia tlenem
  • wzrost ukrwienia serca i innych tkanek organizmu
  • wzrost stężenia mioglobiny, fosfolipidów, glikogenu, ATP, fosfokreatyny
  • szybsze spalanie tkanki tłuszczowej
  • wzrost siły mięśniowej
  • wzrost syntezy włókien kolagenowych
  • polepszenie ukrwienia kości oraz więzadeł
  • inne

Aktywowanie pompy mięśniowo-naczyniowej pozwala na usprawnienie działania w sposób prawidłowy krążenia krwi na obwodzie, a także odpływ limfy naczyniami chłonnymi. Dochodzi do rozwoju zdolności reagowania mięśni na bodźce pochodzące z układu nerwowego, a także utrzymania prawidłowej długości oraz elastyczność mięśni.

Te wszystkie czynniki, jak również wiele innych powodują, że niepozorne ćwiczenia na zgrabne nogi mają tak duże znaczenie dla naszego zdrowia. Prawidłowo wykonywane i w odpowiednich ilościach wpływają nie tylko na poprawę zewnętrznego wyglądu, ale też na cały organizm i jego układy.

Ćwiczenia na zgrabne nogi – film

Na poniższym filmie pokazujemy jak wykonać ćwiczenia na zgrabne nogi, aby osiągnąć pożądane efekty:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *